Tuesday, December 2, 2014

KEM T20 OLAHRAGA 2014 : HARI KETIGA


TARIKH : 1 DISEMBER 2014
TEMPAT : SEKOLAH SUKAN MALAYSIA, PAHANG

Seperti biasa, hari ketiga juga dimulakan dengan perhimpunan pagi. Tepat jam 8.30 pagi semua atlet telah bersedia di trek dan padang stadium untuk menjalani latihan mengikut acara masing-masing.  Mereka telah dipecahkan dan dikendalikan oleh jurulatih yang kursus pada bidang tertentu.  Sesi latihan pagi berakhir pada jam 12.00 tengahari.

Sesi latihan petang bermula pada jam 4 petang.  Atlet menjalani aktiviti warm up Semua atlet masih tertumpu pada acara masing-masing. 

Aktiviti malam pula sekali lagi menjemput tiga (3) orang pegawai dari Pusat Satelit Institut Sukan Negara Pahang untuk menyampaikan ceramah bertajuk 'Persediaan Fizikal'.  Ceramah tersebut diberikan oleh En. Muhd. Syukur iaitu pegawai dari bahagian Fisiologi Senam Pusat Satelit ISN Pahang. 

Sebaik sahaja tamatnya ceramah tersebut, mereka menjalankan satu aktiviti khas untuk atlet iaitu 'fun games' yang menguji kekuatan atlet. 

Program tersebut berakhir pada jam 10 malam dengan penyampaian cenderahati daripada pihak ISN Pahang kepada wakil pasukan atlet serta jurulatih dan sesi bergambar beramai-ramai.
LAPORAN OLEH,
NORJIHAN BASHAH
PENGURUS SUKAN PELAPIS KEBANGSAAN

No comments:

Post a Comment